Mleko a odchudzanie.

Większość z Was pewnie widziała lub słyszała reklamę: „Pij mleko, będziesz wielki”. Od małego uczy się nas, że jest ono zdrowe i należy je pić regularnie. Trudno się z tym nie zgodzić, bo dużo w nim niezbędnych witamin i minerałów. Niektórzy mogą się jednak zastanawiać, czy mleko na diecie to na pewno dobre rozwiązanie na skuteczne odchudzanie? Zaraz Wam pokażę, że tak. Według przeprowadzonych badań, regularne picie oraz jedzenie nabiału, może pomagać utrzymać szczupłą sylwetkę, oraz zmniejszyć ilość tkanki tłuszczowej.

Picie mleka, oprócz dostarczania nam niezbędnych składników odżywczych, pomaga w zrzuceniu zbędnych kilogramów. Jest tak, ponieważ jest bogate w białko i dobrze przyswajalny przez organizm wapń, który jest niezbędny do utrzymania szczupłej sylwetki. Szacuje się, że co najmniej 1000 miligramów wapnia dziennie ma już ten pozytywny wpływ. Trzy szklanki mleka każdego dnia powinny więc wystarczyć na pokrycie tego zapotrzebowania.

Nie można go jednak wypić więcej, aby więcej schudnąć. Mleko zawiera w sobie laktozę, czyli cukier, więc chcąc schudnąć nie powinno się go nadużywać. Nadal należy uważać na całkowitą ilość kalorii, które dziennie się spożywa.

Aby zobaczyć ile kalorii dziennie potrzebujesz, kliknij tutaj.

Starajcie się także wybierać mleko półtłuste (2%), dla lepszego efektu. Mleko tłuste  ma w sobie zbyt dużo tłuszczów nasyconych, a to oddtłuszczone (0-0,5%) jest ubogie w witaminę D, która jest z kolei niezbędna do prawidłowego przyswajania wapnia.

Poniżej macie tabelkę z pełnymi wartościami odżywczymi mleka:

Składniki na 100g produktu

 

Mleko  spożywcze 0,5%

Mleko spożywcze 2%

Mleko  spożywcze 3,2%

Mleko UHT 0,5%

Mleko UHT 1.5%

Mleko UHT 3,2%

Białko

3.5

3.4

3.3

3.5

3.4

3.3

Tłuszcz

0.5

2

3.2

0.5

1.5

3.2

Węglowodany

5.1

4.9

4.8

5.1

5

4.8

Wartość energetyczna [kcal]

39

51

61

39

47

61

Cholesterol [mg]

2

8

13

2

5

13

Sód [mg]

45

45

44

42

42

41

Potas [mg]

141

141

139

141

141

141

Wapń [mg]

121

120

118

111

110

113

Fosfor [mg]

97

86

85

91

92

81

Żelazo [mg]

0.1

0.1

0.1

0.1

0.1

0.1

Magnez [mg]

12

12

12

12

12

12

Wiatmina A [µg]

15

25

36

15

19

33

Beta-karoten [µg]

10

12

22

12

12

26

Witamina D [µg]

0

0.02

0.03

0

0.01

0.03

Witamina E [mg]

0.01

0.07

0.1

0.01

0.05

0.1

Tiamina (Witamina B1) [mg]

0.037

0.037

0.036

0.037

0.037

0.036

Ryboflawina (Witamina B2) [mg]

0.17

0.17

0.17

0.17

0.17

0.17

Niacyna (Witamina PP) [mg]

0.1

0.1

0.1

0.1

0.1

0.1

Witamina C [mg]

1

1

1

1

1

1

Dane zawartości składników na podstawie badań IŻiŻ.

Jak widać mleko ma w sobie wiele cennych składników odżywczych. Picie go powinno więc być Waszym codziennym nawykiem, jeśli zależy Wam na zdrowej i szczupłej sylwetce.

Jeśli chcesz jeszcze poznać więcej skutecznych sposobów na pozbycie się brzuszka i walkę z nadwagą, to zapisz się na mój newsletter, w którym zdradzam wiele sekretów na ten temat. Jeśli to zrobisz otrzymasz także w prezencie książkę 21 prostych i skutecznych sposobów na pozbycie się brzuszka

*  Twój adres e-mail:

Komentarze

  1. anetkaaa napisał:

    Świetny wpis i sama prawda:)
    Pozdrawiam!

  2. Maria napisał:

    A co z trawieniem laktozy i białek np. bardzo szkodliwej kazeiny.

  3. BartekZgorzelec napisał:

    Bzdura z piciem mleka na diecie.Jasne ma dużo wapnia , witamin ale też zawiera laktoze czyli cukier mleczny.Spożywanie nabiału powyżej 18 roku życia jest do niczego niepotrzebne nam.Na diecie najlepiej pić wodę i to najlepiej około 3-4 litrów dziennie.Woda sprzyja spalaniu tłuszczu i oczyszcza naturalnie organizm.Nie należy jeść też na diecie za wiele owoców bo to znowu następne cukry podnoszące poziom glikogenu ( to taki zapas energetyczny w naszym organizmie ).Glikogen najlepiej aby osiągnął poziom zerowy podczas diety , wtedy nasz organizm jedzie jak prawdziwa maszyna ze spalaniem tłuszczu.Dużo warzyw – naprawdę możecie jeść bardzo dużo warzyw , te nie utuczą a na pewno dostarczają wielu witamin i odżywiają dostatecznie.Podczas diety bardzo ważne jest też odżywianie mięśni białkiem ( czyli jedzenie ryb , kurczaka , indyk , jajka itp. ).Razem z tkanką tłuszczową kiedy nie będziemy dostarczać odpowiedniej ilości białka , będą się również przepalać nasze mięśnie w jakimś stopniu a tego nie chcemy.

    • michal michal napisał:

      Zgadzam się z tym co napisałeś o odżywianiu. Woda, białko, warzywa to podstawa jeśli zależy nam aby szybko i dużo schudnąć. Ja preferuję jednak zdrowszy sposób na spalanie tłuszczu, który nie eliminuje takich składników jak nabiał lub owoce. Prawdą jest, że zawierają one w sobie cukier, ale jest to cukier naturalny, a nie rafinowany. Jeśli wystrzegasz się tego drugiego (nie słodzisz herbaty, kawy, nie pijesz napoi dosładzanych itp.) to te cukry naturalnie występujące w pożywieniu nie przeszkodzą ci w odchudzaniu. Poza tym rezygnując z owoców pozbawiasz się wielu ważnych witamin i błonnika, które są niezbędne aby schudnąć. Fakt, że znajdziesz większość z nich w warzywach, ale zwiększając różnorodność zjadanych produktów upewniasz się że dostarczasz więcej niezbędnych składników odżywczych. Organizm ludzki potrzebuje wszystkich z nich do zdrowego i prawidłowego funkcjonowania. Poza tym, co to za życie bez nabiału i owoców? Nie żyjemy po to aby się katować dietami.

      Ja osobiście wypijam ponad litr mleka dziennie i zjadam duże ilości owoców (banan, jabłko dziennie to minimum). Robię tak od zawsze i schudłem w ten sposób 20 kg. Oczywiście do tego zdrowo jem, przestrzegam kilku innych reguł dotyczących odżywiania i ćwiczę (trening siłowy 3 razy w tygodniu). Dzięki byciu aktywnym i właściwym odżywianiu nie muszę odmawiać sobie owoców i nabiału aby spalać tłuszcz. Nikt tego nie musi (chyba że ma nietolerancję na laktozę) aby pozbyć się tłuszczu. Fakt, że można w ten sposób to przyspieszyć, ale całe życie tak się nie da.

Co myślisz?

*

*  Twój adres e-mail: